7 راهکار برای غلبه بر به تعویق انداختن کارها از زبان ماکان آریا پارسا

7 راهکار برای غلبه بر به تعویق انداختن کارها از زبان ماکان آریا پارسا

بدون شک شما هم خیلی وقت است که تصمیم گرفته ‌اید ورزش کنید، اتاق تان را مرتب کنید و پایان نامه ‌تان را به سرانجام برسانید و یا یک طرح جدید برای پیشرفت شرکت تان بدهید. اما به جای این کار باز گوشه ‌ای می نشینید و برای چندمین بار تلگرام و اینستاگرام خود را چک می ‌کنید تا شاید دل مشغولی تازه ‌ای پیدا کنید. به عبارتی دیگر کار را به تعویق می ‌اندازید!
به تعویق انداختن کارها و تعلل در انجام شان مسئله ی جدیدی نیست اما متاسفانه بشر در عصر حاضر، بیش از هر زمان درگیر آن است. ممکن است با خود فکر کنید که اگر کارهای تان را در زمان لازمش انجام می ‌دادید امروز فرد دیگری بودید، به احتمال زیاد، فردی بسیار موفق ‌تر با زندگی بهتر!
بسیاری از مدیران و کارآفرینان که پا در میدان تجارت می گذارند، در ابتدا سعی دارند که مهارت و دانش خود را در زمینه کسب و کارشان بالا ببرند تا هم بتوانند بهتر مدیریت کنند و هم با اجرای طرح های جدید، درآمد شرکت را بیشتر کنند.
بله، این موارد اهمیت بسیاری دارد اما همه ی این ها زمانی مهم هستند و نتیجه می دهند که شما به موقع و در زمان درست این کارها را انجام دهید. برای موفق شدن و موفق ماندن لازم است که در انجام هرکاری تعلل نکنید. اگر باید برنامه ریزی جدیدی برای فروش محصولات تان ارائه کنید، دست بجنبانید. شاید رقیب تان در این کار از شما جلو بزند.
فراموش نکنید که متفاوت بودن یعنی امروز کاری را انجام دهید که همه انسان ها، فردا قصد انجامش را دارند.
ما انسان ها بخش زیادی از زندگیمان را منتظریم. منتظر شنبه…
منتظر رند شدن ساعت…
منتظر روزی که هوا خوب شود…
این انتظارها هیچ وقت به پایان نمی رسد. شنبه همین امروز است. ساعت رند همین حالا است. هوای خوب همین هواست.
شروع کنید و منتظر شنبه نمانید!7 راهکار برای غلبه بر به تعویق انداختن کارها از زبان ماکان آریا پارسا

این توصیه ها را جدی بگیرید

کارهایتان را به بخش‌ های کوچک ‌تر تقسیم کنید
زمانی که تصوری کنید کاری برایتان بیش از اندازه حجیم است، آنوقت ممکن است انجام آن را به تعویق بیاندازید. پس بهتر است آن را بخش های کوچکتری تقسیم کنید. حال می توانید به صورت جداگانه بر روی هر مرحله تمرکز کنید. در این صورت به زودی متوجه می ‌شوید وظیفه ‌ای که به عهده دارید، ساده ‌تر از چیزی است که تصور می ‌کنید و ترجیح می ‌دهید که بلافاصله کار را تمام کنید.
محیط اطراف خود را تغییر دهید
میزان بهره وری شما به طرز شگفت انگیزی به محیط پیرامون تان بستگی دارد. نگاهی به اتاق و میز کارتان بیاندازید. آیا این محیط باعث خواب آلودگی و سستی شما می شود یا ترغیب تان می کند تا بیشتر کار کنید؟ اگر حالت اول درست باشد، پس بهتر است محیط کار خود را تغییر دهید. البته درنظر داشته باشید محیطی که قبلا در شما ایجاد انگیزه می ‌کرد،‌ احتمالا پس از چند مدت چنین تأثیری نخواهد داشت. در این صورت، زمان آن رسیده که محیط اطراف خود را کمی تغییر دهید.
برای کارهای تان زمان بگذارید
بد نیست که یک جدول زمانی برای کارهای خود تهیه کنید و برای هریک از آن ها زمان پایان کار را مشخص کرده و سعی کنید دقیقا دقیقا همان روز آن را تحویل دهید. این گونه دچار عادت اشتباه به تعویق انداختن کارها نمی ‌شوید. اگر چنین زمانی برای خودتان مشخص نکنید، احساس می کنید که وقت کافی دارید و کار را به زمان دیگری موکول می کنید.
بسیاری از مدیران موفق چنین برنامه ای دارند و براساس آن امور را انجام می دهند. برای مثال دکتر ماکان آریا پارسا مدیر جوان که توانسته در اوج 36 سالگی به موفقیت چشمگیری دست یابد. او همیشه معتقد است که با برنامه ریزی توانسته به اهدافی که برای خود مشخص کرده، برسد. پس داشتن برنامه ریزی را جدی بگیرید.
تعلل ‌های کوتاه و بلند مدت را کنار بگذارید
اگر در انجام کارهای خود حتی کوچکترین تعللی می کنید، به این دلیل است که اگر تعویق انداختن کارها را برای خودتان آسان کرده ‌اید. تمام چیزهایی که باعث حواس پرتی تان می شود را کنار بگذارید یا غیرفعال کنید. برای مثال سیستم هشدار ایمیل سیستم تان را خاموش کنید.
باید از شر تمام حواس ‌پرتی ‌های محیط اطراف خلاص شوید. برخی افراد حتی ترجیح می دهند برای مدتی کوتاه و تا زمانی که پروژه ای که در دست دارند را تحویل دهند، حساب کاربری خود را در شبکه ‌های اجتماعی، حذف یا غیرفعال کنند.

ماکان آریا پارسا کیست
با اشخاصی معاشرت کنید که انگیزه ‌ی لازم را در شما ایجاد می ‌کنند
فرض کنید برای ده دقیقه با افرادی مثل بیل گیتس و جف بزوس و ایلان ماسک صحبت کنید، بدون شک انگیزه ‌ی لازم برای کارکردن را پیدا خواهید کرد. رفتار شما می تواند تحت تاثیر افرادی که با آن ها معاشرت می‌ کنید قرار گیرد. از میان دوستان، ‌خانواده، همکارها و غیره، با افرادی معاشرت کنید که انگیزه و نیروی محرکه‌ ی لازم را ایجاد می ‌کنند؛ این افراد معمولا سخت کوشی بیشتری دارند. به ‌زودی متوجه می ‌شوید که روحیه و انرژی آن ها به شما نیز منتقل شده است.
کارها را بیش‌ از حد پیچیده نکنید
آیا منتظر بهترین زمان برای انجام کار هستید؟ احتمالا فکر می ‌کنید که به دلایل مختلف نمی ‌توانید کارتان را در همین لحظه انجام دهید. چنین افکاری را از ذهن خارج کنید؛ زیرا بهترین و بی ‌نقص ‌ترین زمان هرگز وجود نخواهد داشت. اگر همیشه منتظر این زمان باشید، هرگز نمی ‌توانید هیچ کاری را به اتمام برسانید. کمال گرایی یکی از اصلی ‌ترین دلایل به تعویق انداختن کارها است.
کار را از جایی شروع کنید و فقط انجام دهید
اما به طور خلاصه باید بگوییم که همه چیز به اقدام کردن شما بستگی دارد. می ‌توانید تمامی مراحل تعیین استراتژی، برنامه ‌ریزی و نظریه‌ پردازی را طی کنید،‌ اما اگر در نهایت اقدام نکنید،‌ هیچ اتفاقی نخواهد افتاد. بسیاری از افراد دائما از شرایط زندگی خود ناراضی هستند،‌ اما هیچ کاری برای بهبود آن انجام نمی دهند. هیچ فرد موفقی در انجام کارهای خود تعلل نمی کند. برای رسیدن به پیشرفت و موفقیت باید از همین حالا شروع کنید.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *