“نمی توان یک شبه راه هزار ساله را رفت” احتمالا بارها این ضرب المثل را شنیدید. این که نمی توان یک شبه به موفقیت رسید یا ثروت زیادی را بدست آورد، واقعیت دارد. برای رسیدن به آن چه از دید خود یا دیگران موفقیت به حساب می آید، باید سال ها زحمت کشید و با برنامه و پشتکار و تلاش زیاد به آن ها رسید؛ این همان کاریست که مدیران موفق مثل ماکان آریا پارسا انجام داده و می دهند.
دیگر زمان آن رسیده که با واقعیت ها روبرو شوید؛ اگر کسی از انجام یک کار برای یک شبه پولدار شدن یا به موفقیت رسیدن می گوید، باور نکنید. هیچ جادویی وجود ندارد که شما را یک شبه به قله موفقیت و ثروت برساند.
شاید بگویید، چرا که نه؟؟؟ با ترفندهایی می توان خیلی زود به نقطه ی امن رسید. بله شاید این طور باشد اما پایدار نیست.
ای کاش قرص، معجون یا دارویی وجود داشت که با خوردن آن پولدار شوید و خوشبختی را بغل کنید اما متاسفانه در این دنیا موفقیت این گونه به دست نمی آید.
اگر همین حالا پایتان را در خیابان بگذارید احتمالا تبلیغات زیادی پیرامون “موفقیت یک شبه” یا “یک شبه پولدار شدن” و … خواهید دهید. اصلا چرا راه دور برویم؛ مگر بارها پیامک های برگزاری کارگاه ها و کلاس هایی در این راستا را روی گوشی همراه تان ندیدید؟!؟
متاسفانه اطراف همه ی ما پر شده از این وعده های دروغین. تبلیغات این چنین ذهن ما را فاسد کرده اند و ما را از راهکار های ساده و عملی رسیدن به موفقیت غافل کرده اند.
دیگر وقتش است که تمام این تفکرات را دور بریزید و ذهن فاسدتان را شسته و به ذهن ثروتمند خود بازگردید.
کتاب های افراد موفق دنیا را بخوانید، از تجربیات آن ها استفاده کنید و برای رسیدن به موفقیت به دنبال راه های منطقی و درست باشید.

ماکان آریا پارسا موفقیت


برای داشتن موفقیتی پایدار باید این خصوصیات را داشته باشید

یک: افراد رویاگرا

ممکن است تا حرف رویا شود، با خود بگویید با رویا پردازی نمی توان به جایی رسید. درصورتی که اینطور نیست. افراد بزرگی مثل مایکل جکسون، جی کی رولینگ، جف بزوس، اوپرا وینفری تنها چند مورد از مزدان و زنانی هستند که با رویا پردازی به موفقیت رسیدند.
آن ها از راه رفتن روی یک خط صاف نفرت داشتند و پنجره هایی را رو به دنیا باز کردند که خودشان از آن اطلاعی نداشتند، علم ندیده را مطالعه کردند، غیرممکن را انجام دادند، در صنعت و رشته ی خود نوآوری کردند.
جالب است بدانید که هدف افراد رویاگرا تحت تاثیر قرار دادن جامعه، بدست آوردن ثروت بیشتر، قدرتمند بودن و … نیست. آن ها به دنبال این هستند که تغییر چشمگیری در جامعه ایجاد کنند و به سایرین بگویند که چطور می توانند با رویا پردازی و ارائه ایده های خلاقانه نه تنها خودشان به موفقیت برسند بلکه به اشخاص دیگر یاد بدهند که رویاهای شان را دست کم نگیرند.
یک نمونه ی فوق العاده، ایلان ماسک است، مردی که نه تنها به فکر ساخت جامعه ای انسانی روی مریخ است، بلکه در تلاش است تا ایده ی سفری سریع تر و سبزتر را با ماشین های برقی عملی کند.
پس به عنوان یک مدیر، کارمند و … رویاگرا باشید و زندگی تان را با رویاها و چشم اندازهای بزرگ پر کنید، چون با یک ایده، اراده و ابزار درست می توانید کارهای بزرگی انجام دهید.


دو: نابغه های خلاق

داشتن خلاقیت را جدی بگیرید. وجه تمایز انسان ها از یکدیگر همین مورد یعنی خلاقیت است. آن دسته از اشخاصی که افکار و ایده های خود را دنبال می کنند، آگاهانه در تلاش هستند تا زندگی شان را تغییر دهند و به اهداف بزرگتری که در سر دارند برسند.
ماکان آریا پارسا مدیر عامل هولدینگ پارس پندار نهاد، به عنوان یکی از کارآفرینان برتر کشور براین باور است که ایده ی آموزش مجازی و تاسیس موسسه آموزش مجازی پارس یکی از دلایل موفقیت وی بوده و هست. او که بیش از یک دهه پیش و با دستان خالی این ایده قدم در میدان کسب و کار گذاشت، حالا با مدیریت چندین موسسه بزرگ و کوچک و داشتن بیش از 400 پرسنل به یکی از مدیران نمونه کشور تبدیل شده است.
پس به ایده های خلاقانه خود پروبال دهید…


سه: یادگیرنده ی مادام العمر

یکی از نقاط مشترک بین تمام افراد موفق این است که همیشه درحال یادگیری هستند. داما سعی دارند مهارت های جدید را کسب کنند. خصوصا هنگامی که می خواهند تجارت شان را گسترده کنند، یا یک ایده، محصول یا خدمتی را بهبود ببخشند.
شاید برای تان جالب باشد، بسیاری از افراد وفق دنیا کسانی بودند که کالج و دانشگاه را نیمه کاره رها کرده و خودشان به دنبال یادگیری راه اندازی تجارتی موفق، نوآوری صنعت های جدید بوده اند، بدون اینکه آموزش رسمی دیده باشند. البته منظور ما این نیست که همین حالا از دانشگاه انصراف دهید!!!
هدف از عنوان این مطلب این است که یادگیری علوم و مهارت های روز در زمینه کاری که انجام می دهید یا قصد شروع را دارید، فراموش نکنید.
نیکولا تسلا، ویلیام شکسپیر، توماس ادیسون، هنری فورد، استیو جابز و افراد بزرگ دیگر نمونه های حاضر درباره ی این موضوع هستند. هر شخصی می تواند ایده ی ذهنی اش را با یادگیری موضوع های مورد نیازش به دنیا معرفی کند.
بنابراین اگر می خواهید امروزه در بازار کار رقابت کنید و اساسا پول بیشتری کسب کنید، باید شخصی خود آموخته باشید. هرگز رویا و ایده ی خود را به این دلیل که نمی دانید یک کار را چطور انجام دهید، نابود نکنید!
فراموش نکنید هیچ انسان موفقی یک شبه به جایگاهش نرسیده. اگر زندگی همه افراد موفق رو بررسی کنید یک تاریخچه طولانی از تلاش و تمرکز توی حوزه تخصصی خودشون رو می بینید.
از افراد سرشناس و موفق کسی را می شناسید که یک شبه به موفقیت رسیده باشد!؟
لیونل مسی، ستاره فوتبال در یکی از مصاحبه های خود گفت: « 17 سال و ۱۱۴ روز طول کشید تا من یک شبه موفق بشم.»

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *