ماکان آریا پارسا موفقیت

موفقیت های دکتر ماکان آریا پارسا تصادفی نیست

اگر از مردم بپرسید متضاد کلمه موفقیت چیست، اکثرشان می‌گویند شکست. اما متضاد کلمه موفقیت، تلاش نکردن است. در ادوار مختلف تاریخ افراد مختلفی ثابت کرده اند که مقوله موفقیت امری تصادفی نیست. موفقیت موهبتی خدادای نیست که بتوان نرسیدن به آن را یک امری فرای اختیارات انسانی خود بداینم. شاید این تصور ایجاد شود که جاده موفقیت و شکست بسیار به یکدیگر نزدیک هستند و اگر اشتباهی صورت بگیرد جاده موفقیت به یکباره به مسیر شکست ختم خواهد شد. موفقیت و شكست، معمولاٌ منشا واحدی ندارند. شكست نتیجه خودداری از انجام عملی )مثلا یکبار دیگر تلاش نکردن، تسلیم شدن، ریسک نکردن و …) است. ھمان طور كه شكست ، ناشی از یك رشته تصمیمات جزئی است، موفقیت نیز ناشی از آغازگری و ابتكار، پشتكار و بیان واضح عشق و محبت عمیق قلبی و تعهد به انجام صحیح و دلسوزانه یک کار است. در این یادداشت من ” ماکان آریاپارسا” به عنوان یک مدیر و کارآفرین موفق با شما در خصوص راه های رسیدن به موفقیت هم کلام خواهم شد.امیدوارم تا انتها همراه ما باشید.

آمادگی ذهنی برای پذیرش موفقیت

موفقیت یک امر ذهنی است. انسان باید ذهن موفقی داشته باشد. یکبار برای همیشه تفکراتی که محدودکننده نگاه متعالی شما هستند را دور بیاندازید. برای رسیدن به موفقیت باید مسیر عملگرایی را در پیش بگیرید. منظور این است که باید دست از برنامه ریزی های ایده آل گرا، تلاش برای رسیدن به یک زمان ایده آل برای شروع بردارید. مادامی که شما کاری را انجام می دهید در مسیر موفقیت هستید. ” تلاش می کنم پس موفقم”. به این صورت که یا از این مسیر تجربه کسب می کنید و یا اینکه به موفقیت می رسید.
افراد موفق معمولاٌ به سرعت تصمیم می گیرند و وقتی انجام كاری را درست بدانند به آسانی از تصمیم خود حمایت می کنند. بر عكس، اشخاصی که شخصیت آنها با شکست عجین شده است به شدت از انفعال در تصمیم گیری رنج می برند. این افراد تصمیمات خود را به سادگی عوض می کنند و نمی توانند مسئولیت تصمیمات خود را به عهده بگیرند. هر تصمیمی عواقب و پیامدهای مثبت و منفی خود را دارد. چالش های خاص خود را داشته و باید برای کسب نتیجه سختی های مسیر را تحمل کرد. هر چه زودتر عملگرایی را تمرین کنید تا طعم شیرین موفقیت را زودتر بچشید.

ماکان آریا پارسا موفقیت

قهرمان پروری در مسیر موفقیت

همیشه برای رسیدن به موفقیت الگوهای موفق را در ذهن خود مرور کنید. ذهن انسان به شدت از قهرمان پروری و الگوبرداری لذت می برد. هرگاه به توانایی خود برای رسیدن به موفقیت شک کردید، به مواقعی بیندیشید که دیگران بر آنها غلبه کرده اند. مثلا “دموستنس” سخنران مشهور یونانی به قدری لکنت زبان داشت که به سختی می توانست حرف بزند. او با دهان پر از ریگ حرف زدن را تمرین کرد و خود را در حالی تصور می کرد که با مهارت بسیار در برابر یک جمع سخنرانی می کند. او از بزرگترین سخنرانان جهان شد. در گام اول برای پا نهادن به مسیر موفقیت، محدودیت ها را کنار بگذارید و بدون حد و مرز خود را در بهترین و ایده آل ترین سطح زندگی تصور کنید. مهم نیست از کجا شروع می کنید، مهم آن نقطه ای است که برای پایان انتخاب می کنید. هیچ کسی موهبت موفقیت را به شما هدیه نخواهد داد. ما باید خودمان برای موفقیت بجنگیم.

برای آشنایی با الگو برداری از نظر دکتر آریا پارسا می توانید ویدیو زیر را مشاهده نمایید.

خروج از منطقه امن زندگی و لمس موفقیت

ذهن ما برای خودش منطقه امن دارد. این منطقه امن برگرفته از تمام عادت ها و شیوه فکری است که در تمام طول سال ها ذخیره کردیم. باید بپذیریم که سبک زندگی ما در گذشته الزاما ما را برای خواسته های آینده آماده نخواهد کرد. ما در زندگی شدیدا به یک تغییر همه جانبه نیازمندیم. اما تغییرات همواره با مقاومت های ذهنی همراه هستند. ذهن همیشه شرایط قابل پیش بینی را دوست دارد. یعنی عادت هایی که سالها در آن نهادینه شده اند. بنابراین وقتی اولین قدم را برای شکستن این الگوها برمیداریم همه چیز ممکن است ترسناک بنظر برسد. نباید سریع ناامید شویم. زود خسته میشویم و فکر میکنیم از پسش برنمیایم. در ابتدا ذهن تمام تلاشش را می کند همان شرایط قبلی حفظ شود. برای همین است که فرآیند تغییر به مرور و آهستگی شکل می گیرد. به یاد داشته باشید که در ابتدای مسیر کوچکترین تغییرات می توانند نویدبخش اتفاقات مثبتی در آینده باشند.

لزوم هدفگذاری منطقی برای دستیابی به موفقیت

برای رسیدن به موفقیت باید هدف هایی را برای خود تعریف کنیم که دستیابی به آنها کمی چالش برانگیز باشد. رمز آزاد كردن نیروھای واقعی آن است كه ھدف ھای ھیجان آوری برای خود قرار دھید كه حقیقتا نیروی خلاقه را در شما زنده كند و محرك شور و شوق باشد. باید چیزی باشد كه بخاطر آن، صبحھا زودتر از خواب بر خیزید و شب ھا دیرتر به بستر بروید. به شما توصیه می کنم چھار عملي را كه مدت ھاست انجامشان را به تعویق انداخته اید یادداشت كنید. مثلاً ميخواھید سیگار را ترك كنید، در پي شغلي باشید، به كسي بگویید كه خیلي دوستش دارید و … لازم نیست این چھار عمل خیلي دشوار و پیچیده باشد چھار كار بسیار ساده، نه، نگوئید فردا، ھمین الان این كار را انجام دھید زیرا فردا كارھاي بیشتري براي انجام دادن خواھید داشت ھر روز نیروي دروني تان بیشتر مي شود و متوجه مي شوید تمایل بیشتري براي به پایان رساند كارھاي عقب افتادهتان دارید.

باور؛ شاهراه کلیدی دستیابی به موفقیت

باور، کلیدی به سوی شادمانی است. باورهای بنیادی شما بستری برای شخصیت‌تان هستند. باورها احساس ارزش، شایستگی، تعلق، امنیت، اطمینان و اعتماد به نفس شما را تعیین می‌کنند. باورهای منفی محدود کننده می‌توانند شما را در پشت میله‌های تعصب و تنگ‌نظری زندانی کنند. در این بخش می خواهیم به باورهایی که زمنیه موفقیت را فراهم می سازند به اختصار اشاره کنیم. اول اینکه باید بدانیم هرچیزی به دنیا بدهیم، به خود ما باز می گردد. باید برای دنیا، انسان ها و کائنات بهترین ها را آرزو کنیم. برای بهترین ها تلاش کنیم و مطمئن باشیم که پاداش کار مثبت زودتر از خود عمل به ما باز خواهد گشت. دوم اینکه موفقیت و اتفاقات خوب زندگی به خودی خود اتفاق نمی افتد، ما باید آن را خلق کنیم. باید جسارت خلق تغییرات را داشته باشیم. برای رسیدن به موفقیت نیاز است که از دایره امن زندگی روتین خود خارج شویم.

پذیرش؛ راز با ارزش مسیر موفقیت

در خصوص دنیا و پدیده های آن باید انسان به یک تواضع محسوس دست یابد. ما انسان ها نیاز داریم که نسبت به توانمندی های خود تجدید نظر کنیم و با نگاهی واقع بینانه به دنیا نگاه کنیم. در این مسیر نیاز به پذیرش داریم. رفتار ما باید با افکار و کارهایمان تطابق داشته باشد. وقتی پذیرش حاصل شود تغییرات مثبت از دل آن هویدا خواهد شد. زندگی خود را تکـرار می کند تا ما از آن درس بگیریم و مسیر خود را تغییـر دهیم. بعد از آغاز تغییرات باید مسئولیت پذیری را بیاموزیم. ما خود باید مسئولیت هر آنچه در زندگیمان هست را، بپذیریم. باور کنید که می توانید موفق شوید. بدانید که اگر اقدامی نکنید شرایط شما عوض نمی شود. بهبود زندگی خود را مشتاقانه بخواهید. جرات کنید و به رویاهایتان بیندیشید. اغلب اشخاص با تجربه کردن یک شکست از میدان بیرون می روند. افراد موفق همگی در مقطعی شکست خورده اند ، ولی ادامه داده اند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *