آموزش 19 راه بهبود کارایی در کار از دکتر ماکان آریا پارسا - وبسایت رسمی دکتر ماکان آریا پارسا

282 بازدید

در محیط‌های کاری پر مشغله امروز، زمان کافی برای انجام تمام وظایفی که به ما (اگر کارمند باشیم) و به کارمندانمان (اگر مدیر باشیم) محول شده است پیدا نمی کنیم.
جلسات دائمی و لیست‌های طولانی می‌تواند به پایان رساندن کارها را با چالش مواجه کند؛ اما راه‌هایی برای افزایش بهره وری در کار وجود دارد که انجام آن ها دشوار است.
حالا دکتر ماکان آریا پارسا که خود صاحب هولدینگ بزرگ پارس است و صدها نفر کارمند دارد به شما رهنمودهایی را آموزش می دهد که کمک می‌کند زمان خود را مدیریت کنید و کارایی و بهره وری خود را در محل کار افزایش دهید.
اگر هنوز نام دکتر ماکان آریا پارسا کارآفرین نمونه ایرانی برایتان آشنا نیست، در انتهای مقاله کمی در مورد ایشان بیشتر می خوانید!

آموزش 19 راه بهبود کارایی در کار از دکتر ماکان آریا پارسا

این روش ها را دنبال کنید و بهره وری خودتان را در محل کار حسابی بالاتر ببرید.

  1. کاری که آغاز می‌کنید را به پایان برسانید
    رها کردن پروژه به صورت نیمه کاره فقط باعث می‌شود استرس الکی و بیهوده به خود بدهید. چطور زمانی که می‌دانید یک کار ناتمام دارید می‌توانید به سراغ کار بعدی بروید؟
    وقتی یک کار را به پایان می‌رسانید هورمون اندورفین آزاد می‌شود و احساس خوشحالی و آرامش می‌کنید. به خودتان یک انرژی دوباره بدهید و قبل از رفتن به سراغ کارهای بعدی در لیست کارهایتان، کاری که شروع کرده‌اید را به پایان برسانید.
  2. برنامه هفته‌ی بعد خود را از قبل مشخص کنید
    اگر لیست کار داشته باشید از ساعت‌ها سردرگمی رها می‌شوید! می‌توانید اول هر هفته یک ساعت وقت بگذارید و یک لیست کامل از آنچه باید انجام دهید (دستکم آنها که اولویت خیلی بالایی دارند) تهیه کنید؛ به این ترتیب شما می‌توانید مهم‌ترین کار را در اولویت بگذارید و اول از همه آن را به پایان برسانید که زمان را هدر نداده باشید.
  3. حواستان به ساعت و زمان هست؟
    یک روش خوب برای آزمایش این نکته که تا چه اندازه کارآمد هستید، این است که زمان مورد نظرتان در هر پروژه و کار را اندازه بگیرید. باید وقت صرف شده برای هر کار و فعالیت (از جمله صحبت‌های معمولی با همکاران و درست کردن قهوه) را بنویسید و سپس مشخص کنید چه چیزی زمان شما را هدر می‌دهد و چگونه می‌توانید کارایی و بهره وری بیشتری داشته باشید.
  4. استراحت به اندازه کافی!
    استراحت برای افزایش بهره وری لازم و ضروری است! شما نباید انتظار داشته باشید در هر ساعت از روز مثل ابتدای روز کارآمد و موثر باشید. می‌گویند نمی‌توانید بیش از 90 دقیقه در یک کار تمرکز کنید. یعنی حتما باید استراحت کافی داشته باشید.
  5. مثبت اندیش باشید!
    رویکرد و نگرش مثبت می‌تواند تأثیر خوبی روی کارایی و بهره وری شما داشته باشد. این سناریو را تصور کنید: شما تحت فشار هستید، چون مهلت کمی برای پایان پروژه خود دارید. نتیجه اول، استرس زیاد است و عجله کردن غیر ضروری است و شما به جای انجام کار، زمان زیادی را صرف فکر کردن به آنچه باید انجام دهید می‌کنید. در حالی که اگر چشم انداز و نگرش مثبت داشتید باشید، سریع‌تر کار می کنید. بدون اینکه زمانی برای نگرانی صرف کنید و زمان بیشتری را صرف رسیدن به اهدافتان خواهید کرد.
  6. حواس پرتی‌ها را تا جایی که می‌شود کم کنید!
    گوشی شما در حال زنگ خوردن و صدای نوتیفیکیشن است، همکاران با هم در حال غیبت کردن هستند و یا صدای اهنگ در پس زمینه می‌آید، حواس پرتی‌ها در محل کار می‌تواند تا حد نسبتاً زیادی بر میزان بهره وری و انگیزه شما تأثیر بگذارد. تلاش کنید از این حواس‌پرتی‌ها دور شوید و انها را به حداقل برسانید. می‌توانید گوشی خود را خاموش کنید یا به حالت پرواز بگذارید.
  7. مهلت‌های کوتاه‌تری به خود بدهید
    همه ما در موقعیتی مشابه قرار گرفته‌ایم که در آن آنقدر کار را به تعویق انداخته‌ایم که پروژه‌ی یک هفته‌ای را سه ماهه به پایان رسانده‌ایم. به همین ترتیب، ایده خوبی است که زمان کوتاه‌تری را تنظیم کنید و کارایی خود را از این راه افزایش دهید.
  8. محل کارتان را مرتب و منظم و سازمان یافته کنید
    یک میز نامرتب می‌تواند به معنای یک زندگی بی‌نظم باشد. با ایجاد یک محیط منظم می‌توانید چیزهایی که می‌خواهید را آسان‌تر پیدا کنید و تمرکز بیشتری بر وظایف روزمره خود داشته باشید.
  9. راحتی را برای خود فراهم کنید
    برای کارآمدی، راحتی در کار ضروری است. اگر یک شلوار جین بر تن دارید که تنگ است، ذهن به جای تمرکز برای کاری که باید انجام دهید درگیر آن خواهد بود. به همین ترتیب، اگر شما در یک صندلی ناراحت کننده نشسته اید، روزانه بیش از یک ساعت از وقت خود را صرف از بین بردن درد خواهید کرد.
  10. از ابزارهای مدیریت پروژه استفاده کنید
    ایجاد یک لیست با استفاده از ابزارهای مدیریت پروژه مانند Trello می‌تواند به شما کمک کند که منظم تر باشید و پیشرفتتان را در طول روز به شما نشان دهد.
  11. به طور موثر ارتباط برقرار کنید
    ارتباطات ضعیف می‌تواند موجب صرف هزینه و وقت شوند؛ بنابراین مطمئن شوید که در مورد هر چیزی در محل کار به طور واضح و مختصر بحث می‌کنید. در نظر بگیرید که با چه کسی صحبت می‌کند و روش ترجیحی ارتباط آن‌ها چیست.
  12. قورباغه را قورت دهید
    یعنی دشوارترین یا مهم ترین کارهایتان را اول از همه انجام دهید! کارهای خسته کننده‌ای که به تعویق می‌انداختید را قبل از انجام پروژه‌های دیگر کامل کنید. وقتی کار را به پایان رساندید، احساس خواهید کرد که باری از دوش شما برداشته شده است.
  13. سحر خیز باشید
    زود بیدار شدن و انجام وظایف در ابتدای روز باعث می‌شود که احساس خوبی داشته باشید، کارآمد باشید و بهره‌وری خود را افزایش دهید. اگر تمام کارهای مهم خود را تا ساعت 11 صبح انجام دهید، برای بقیه روز احساس خوشبختی و راحتی بیشتری خواهید داشت.
  14. حد تلاش و استراحت خود را بشناسید
    مهم است که حد خود را بدانید و سعی نکنید به خود فشار بیاورید. احتمالاً در این شرایط اشتباهاتی از روی بی‌دقت انجام می‌دهد چون خیلی خسته هستید. وقتی احساس خستگی می‌کنید، یک روز را استراحت کنید و دوباره با یک چشم انداز جدید و ذهنی تازه کار خود را آغاز کنید.
  15. از حاشیه‌های محل کار تا حد ممکن دور شوید
    حاشیه‌های غیر ضروری می‌توانند برای اخلاق تیم و محیط کاری سمی باشند. وقتی درگیری صورت گرفت، مهم است که خود را وارد آن نکنید و یا سعی نکنید وضعیت را از بین ببرید. اگر در این حاشیه درگیر هستید، به طور خصوصی با همکار خود صحبت کنید یا با اداره منابع انسانی خود تماس بگیرید.
  16. خواب کافی بسیار مهم است!
    ما اغلب قدرت یک خواب شب خوب و تاثیر آن روی بهره وری را نادیده می‌گیریم.داشتن زندگی حرفه‌ای و نگهداری از خانه سخت است، اما مهم است که زمان خواب خود را برنامه ریزی کنید و مطمئن شوید حداقل هفت تا هشت ساعت هر شب می‌خوابید.
  17. به خود انگیزه لازم بدهید
    وقتی هدفی برای دستیابی دارید بهره وری شما بالاتر می رود. در مواقعی که انگیزه‌ای ندارید، به این فکر کنید که چرا این شغل را دارید: آیا به این دلیل است که می‌خواهید پس انداز کنید و به سفر بروید، ماشین رویایی خود را بخرید یا شاید فقط فرزندان خود را به مدرسه بفرستید؟ هر دلیلی که دارید، زمانی که روز بدی را سپری می‌کنید، به آن فکر کنید.
  18. مدیتیشن کنید و آرامش را به خود هدیه دهید!
    هنگامی که ذهنی آزاد دارید، می‌توانید بهتر تمرکز کنید. هر روز صبح چند دقیقه را صرف مدیتیشن کردن می‌تواند نگرانی‌های شما را از بین ببرد و به شما کمک کند که در شغل خود کارآمدتر باشید. اگر واقعاً می‌خواهید این کار را انجام دهید، باید روزانه آن را دنبال کنید تا تمرکز خود را افزایش دهید.
  19. سبک زندگی خوب و خودمراقبتی داشته باشید
    اگر می‌خواهید بهترین نسخه خودتان باشید، باید مطمئن شوید از خودتان مراقبت می‌کنید. این امر شامل غذا خوردن درست، خواب خوب و انجام تمریناتی است که شما را قوی و سالم می‌کنند.
    افزایش بهره وری در کار می‌تواند در دستیابی به تعادل نهایی کار و زندگی که همه ما به دنبال آن هستیم و در دستیابی به اهداف کمک کند و روش‌های جدیدی را برای سازمان‌دهی بیشتر در محل کار به شما بیاموزد.

دکتر ماکان آریا پارسا کیست؟

آقای آریا پارسا که جزو برترین کارآفرینان ایرانی است و بارها به خاطر خدماتش مورد تقدیر توسط مقامات بلندپایه کشوری قرار گرفته است توانسته با اجرای این راهکارها در مجموعه های تحت مدیریت شان، بهره وری کارکنانش را به طور چشمگیری افزایش دهد.

خوشبختانه آقای دکتر ماکان آریا پارسا با کارآفرینی در عرصه های مختلف مثل آموزش، مهاجرت و تربیت مدیران و رهبران سازمانی، توانسته نقش و تاثیر خود در عرصه های اجتماعی را اجرایی کند.
از راهکارهایی که در طول این مقاله خواندید استفاده کنید. چون هم توسط فردی که بارها تجربه راه اندازی کسب و کار داشته و در این راه با بحران ها و چالش های زیادی دست به گریبان بوده است توصیه شده و هم به شدت می تواند بر کارایی و بهره وری شما اثر مثبت بگذارد.

برچسب‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code