اگر یک تخم مرغ از بیرون بشکند، زندگی پایان می یابد. اگر از درون بشکند، زندگی آغاز می شود!

این را بدانید که بهترین ها از درون شما اتفاق می افتند!

ما انسان ها همیشه در ذهن‌مان آرزوهای زیبا و بزرگی داریم، اهدافی که برای رسیدن به آن ها حاضر هستیم از خواب و خوراک و حتی با ارزش ترین چیزها و اشخاص زندگی خود بزنیم. ممکن است آنقدر شوق رسیدن به آن ها را داشته باشیم که روزها را با آن زندگی می ‌کنیم و شب ‌ها با فکر رسیدنش می‌ خوابیم.

جالب است بدانید در بیشتر موارد رسیدن به هدف های مان بسیار هم سخت نیست و فقط با برنامه ‌ریزی، پشت کار و قرار گرفتن در مسیر صحیح میسر می ‌شود

اما اکثرا چیزی مانع رسیدن ما به آن و گذشتن از این راه پر و پیچ و خم می شود. اما این موانع بیرونی نیست بلکه خود ما هستیم!

بله خودمان. هیچ چیز و هیچکس خطرناک تر از خود ما نیست و نمی تواند به ما ضربه بزند. همان طور که در ابتدای مطلب گفتیم، ما هم می توانیم خودمان را نابود کنیم و هم به اوج موفقیت برسانیم.

در حقیقت دوست و دشمن ما، خودمان هستیم. گاهی با حرف ها و اعمال مان، خود را امیدوار و گاهی ناامید می کنیم. پس مراقب حرفی که می زنید و کاری که می کنید باشید. اگر نتوانید به خوبی خودتان را کنترل کنید پس در هر کار ساده‌ ای با شکست مواجه می شوید.

شما باید راه درست اندیشیدن را بیاموزید. باید بدانید که چطور خود و اعمال تان را کنترل کنید. با ما تا پایان این مطلب همراه باشید…

به توانایی های خود شک نکنید

ماکان آریا پارسا مدیر و کارآفرین جوان کشور است که بیش از یک دهه پیش با اجرای یک ایده ی ناب وارد حوزه آموزش شد.

او فعالیت خود را بیش از یک دهه پیش و با تاسیس مرکز توسعه آموزش پارس آغاز کرد و تاکنون توانسته خدمات ارزنده ای به جامعه، در راستای تربیت نیروهای کار متخصص و حرفه ای انجام دهد.

دکتر آریا پارسا در حال حاضر از برجسته ترین مشاوران کشور در حوزه ی مدیریت، ارتباطات، بازاریابی و منابع انسانی به حساب می آید. او معتقد است که با باور توانایی های خود توانسته به این مرحله از موفقیت برسد.

شما هم باید عادت شک کردن به خود را کنار بگذارید. گاهی اوقات در کارتان با مشکل مواجه می شوید، کنترل خود را از دست می ‌دهید. در این شرایط به خودتان غر می زنید و حتی ممکن است چند وسیله را هم این‌ طرف و آن‌ طرف پرتاب کنید.

شکست همیشه وجود دارد و این نباید سبب شود که به توانایی های خود شک کنید. اگر مدیر یک مجموعه هستید، یادتان باشد که رقبا دست روی دست نمی گذارند و ممکن است اقدامی کنند که شما با ضرر روبرو شوید. این بدین معنا نیست که مدیر نالایقی هستید.

پس در زمانی که به مشکلی برخوردید باید سعی کنید بجای تضعیف خود با کلمات نا امید کنند، خودتان را تقویت کنید و راه حل گذر از آن بحران را پیدا کنید.

 

مثل ماکان آریا پارسا دوست و دشمن خود را بشناسیم

 

از سرزنش کردن دیگران بپرهیزید

هرگز به خاطر شکست ‌ها و مشکلات تان دیگران را مقصر ندانید. در ذهن همه ی ما صدایی وجود دارد که درباره دیگران حرف می زند و شکست ‌های ما را به روش ‌های مختلف به گردن آن‌ ها می ‌اندازد. می دانید چرا؟

چون ذهن شما عادت دارد که راحت ‌ترین علت را برای شکست تان پیدا کند.

برای مثال اگر مدیر شرکتی هستید که در امر فروش چندان موفق عمل نمی کند، دائما تقصیر را گردن کارمندان می اندازید. تقریبا 90 درصد مردم حاضر به پذیرش اشتباهات خود نیستند و شاید این از آموزش اشتباه سرچشمه بگیرد.

تنها راه این است که خودتان را مقصر بدانید و به فکر این باشید که مسئله را چطور حل کنید.

روی کاری که انجام می دهید، تمرکز کنید

مهمترین دلیل آشفتگی و عدم تمرکز شما، رفتار بیرونی تان است. اگر کمی در زندگی تان دقت کنید، متوجه می شوید که در بیشتر اوقات شما هم زمان چند کار را باهم انجام می‌ دهید برای مثال هنگام خوردن غذا، پیام های خود را چک می کنید یا زمانی که روی پروژه خود کار می کنید به طور هم زمان سریال مورد علاقه تان را هم تماشا می کنید.

این کار باعث می‌ شود تا با یک ذهن شلوغ، خسته و آشفته را بسازید و به آن یاد بدهید که هم زمان روی چندین چیز تمرکز کند.

این حالت بدترین وضعیت ذهنی را برای شما به وجود می آورد، میزان بهره وری را کاهش داده و موجب می شود نتوانیم کارتان را به درستی انجام دهید. در این شرایط بدترین دشمن خودتان هستید!

ضعف‌‌ها و مشکلات درونی خود را از بین ببرید

پیش تر هم گفتیم که بعضی از اشخاص در مواجه با مشکلات و مسایل مختلف، سراغ دیگران می ‌روند و دیگران را دلیل به وجود آمدن مشکلات شان می دانند. آن ها معمولا تمرکزی روی شخص خودشان ندارند. همین وضعیت باعث می ‌شود که تمرکز خوبی روی مسایل و ضعف‌ های خودشان ندارند.

قطعا افراد زیادی را دیده اید که به خوبی درباره ضعف های دیگران صحبت می کنند. اما تا حرف از ضعف های خودشان به میان می آید نمی توانند به آن ها اشاره کنند.

در حقیقت مشکلات دیگران را رصد می کنند اما چشمشان بر روی نقاط ضعف خود شان بسته است. در واقع شما بیشتر از آن که روی نقاط ضعف خود تمرکز داشته باشید، روی نقاط ضعف دیگران تمرکز می کنید. روی نقاط ضعف خودتان تمرکز کنید. هیچ کس بهتر از خود ما نسبت به نقاط ضعف ما نمی ‌تواند اظهار نظر کند.

به جای آن که زمان تان را صرف یافتن دشمن دیگران کنید، می ‌توانید دشمنان درونی خودتان را شناسایی کنیم. پوسته ای که دورتان قرار دارد را با دستان خود بشکنید و زندگی جدیدی را آغاز کنید. اجازه ندهید خودتان مسبب نابودی و عدم موفقیت خود باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *